Reno Consultancy verzorgt lezingen voor bedrijfsbijeenkomsten, jubilea, start van een traject of een andere gelegenheid. Daarbij wil Reno de medewerker inspireren om waarde toe te voegen voor de klant en samen ontdekken hoe je iedereen daarbij kunt betrekken. Dit uitgangspunt creŽert nieuwe mogelijkheden. Medewerkers en management gaan elkaar aanvullen en waar voorheen draagvlak en acceptatie een probleem waren, wordt eendrachtig gewerkt om de gemeenschappelijke belangen in te vullen.

Mensen inspireren om hun werk met meer voldoening en steeds beter te doen.

Een greep uit de mogelijkheden:

  • Ontevredenheid: Hoe kunnen manager en medewerker beter samenwerken?

    Uit de MTO (Medewerker TevredenheidsOnderzoek) en andere onderzoeken blijkt dat veel medewerkers zich ergeren op het werk. Er zijn natuurlijk vervelende werkzaamheden die gewoon moeten gebeuren en dat is ook geen probleem. Het probleem is dat veel medewerkers te vaak het gevoel hebben dat ze niet serieus worden genomen.
    Met hun kennis en vaak goede ideeŽn, hebben ze alleen veel meer invloed op de werkomgeving dan gedacht. In deze lezing wordt ingegaan op het belang van samenwerking met het management en hoe de medewerker daar verbetering in kan brengen. Deze lezing laat mogelijkheden zien die maken dat medewerkers het heft in eigen hand gaan nemen, zeggen wat ze willen en vragen wat ze nodig hebben.
    Hierover is ook een boek verschenen. Wilt u hier meer over weten klik dan hier.

     

  • Lean: Hoe kun je met Lean succesvol waarde toevoegen voor de klant?

    Veel bedrijven zijn geÔnteresseerd in Lean en zien de strategische voordelen. Bij sommige bedrijven zijn Lean-trajecten jammerlijk mislukt en bij andere bedrijven een strategisch succes. Wat is Lean en hoe kan deze filosofie succesvol worden ingezet? Dat wordt in een pakkend verhaal uitgelegd.
    Doel van Lean is verspilling weg te nemen. Alleen voelen medewerkers verspilling vaak als ergernis. Door daar op te richten en medewerkers in de gelegenheid te stellen ergernissen weg te nemen en aan te sluiten bij de belangen van verschillende partijen, ontstaat energie en worden de betrokkenen gemotiveerd om eruit te halen wat erin zit. Want wie wil nou niet van die ergerlijke miscommunicatie, dubbel werk en andere toestanden worden verlost?

     

  • Energie management; Hoe kunnen we de stress voor blijven en onze energiebronnen beter gebruiken?

    Veel mensen komen tijd tekort. Overvolle agenda's en afspraken vullen de dagen. Wil je hier een einde aan maken? Veel cursussen komen met loze beloften, maar deze lezing verandert de zienswijze van time management naar energie management voor altijd. Het wordt niet gemakkelijker, maar wel uitdagender en heel veel leuker.

     

  • Conflict hantering; Hoe kunnen we elkaar letterlijk en figuurlijk ontmoeten?

    Veel mensen zijn bang voor conflicten. Zij zijn het liever met elkaar eens en zoeken gelijkgestemden op. In werk situaties kan dat niet altijd en misschien is dat maar goed ook. Want een conflict kan ook iets positiefs bewerkstelligen.
    Deze lezing laat en andere kant zien van het conflict. Een kans om er iets moois mee te doen. Hoe gebruik je een conflict om een relatie te versterken?

    Wilt u meer weten? Neem gerust contact op voor een vrijblijvend gesprek.

  •